Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

29/4/2012 Μέγαρον Μουσικής Αθηνών "Τα Χαρισματικά Παιδιά και οι Ιδιαίτερες Ανάγκες τους"



Χαιρετισμός Εκδήλωσης



Χαρισματικοί Άνθρωποι
Ομιλητές: Dr. Δ. Νανόπουλος
Session Chair: Αλέξανδρος Παπανδρέου









Πόσο ηθικά ορθό είναι να καταδικάζεις ένα παιδί σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο δεν προνοεί ουσιαστικά για αυτό; Πώς μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς να πάρει τα κατάλληλα ερεθίσματα και εφόδια; Το εκπαιδευτικό μας σύστημα, δυστυχώς, δεν παρουσιάζει έμπρακτα καμία πρόνοια για παιδιά που αποκλίνουν από το στατιστικό μέσο όρο, είναι άκαμπτο και ισοπεδωτικό απέναντι στη διαφορετικότητα του καθενός ενώ, με αιχμή τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του, οδηγεί σε έναν εξαναγκασμό: Να χωρέσουν όλοι στο καλούπι του μέσου όρου.
Δεν μπορούμε να παραγνωρίζουμε ότι άνθρωποι που έχουν κάνει τη διαφορά με τη συνεισφορά τους και αποτελούν φάρους όχι μόνο για την κοινωνία αλλά ακόμα και  για την ανθρωπότητα θα είχαν χαθεί εάν δεν τύγχαναν ιδιαίτερης μεταχείρισης. Μιας μεταχείρισης που είχαν ανάγκη για να ξεδιπλώσουν τις ικανότητες τους και να μπορέσουν να ανθίσουν. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί και όσο πιο πολύ απέχουμε από το μέσο όρο τόσο πιο ιδιαίτερες είναι και οι ανάγκες μας για να μπορέσουμε τελικά να γίνουμε αυτό που είμαστε. Επομένως είναι όχι μόνο επιθυμητό αλλά και επιτακτικό να παρέχουμε όσο το δυνατόν πιο προσαρμοσμένη μεταχείριση στον καθένα για να έχουμε και τα βέλτιστα αποτελέσματα.
Βέλτιστα αποτελέσματα, σε πρώτο επίπεδο, σε σχέση με την προσωπική ικανοποίηση και πληρότητα του καθενός αλλά σε δεύτερη ανάλυση βέλτιστα αποτελέσματα και για την κοινωνία και το σύνολο. Είναι σκέψη ανώτερου επιπέδου να καταλάβουμε ότι το προσωπικό μας συμφέρον, σε βάθος χρόνου, εξυπηρετείται καλύτερα τις περισσότερες φορές μέσα από το συλλογικό συμφέρον και ότι βοηθώντας τον καθένα να αναπτύξει στο μέγιστο τις δυνατότητες του ουσιαστικά επενδύουμε στην ανταποδοτικότητα που θα έχει πίσω στο κοινωνικό σύνολο. Σε αυτή τη συγκυρία που καλούμαστε όλοι να επιδράσουμε με τις πράξεις ή με την απραξία μας, σε αυτούς τους ενδιαφέροντες καιρούς, το στοίχημα διακυβεύεται σε αυτά που έχει ο καθένας από μας να συνεισφέρει.
Ας αποσυνδέσουμε τη χαρισματικότητα από την αριστεία και ας τη μεταφέρουμε στο επίπεδο των αναγκών που εγείρονται από αυτή. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα καταφέρουμε να τη δούμε κάτω από ένα πρίσμα αξιοποίησης της και όχι ως μέσο κατηγοριοποίησης των ανθρώπων. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να μεταστρέψουμε ένα σύνολο από μονάδες σε ομάδα. Μόνο έτσι θα καταλάβουμε ότι ο καθένας από μας είναι μια ξεχωριστή ψηφίδα που με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συνεισφέρει στο ψηφιδωτό της Ελλάδας. Οι πράξεις μας είναι αυτές που καθορίζουν την υπάρχουσα κατάσταση και η πραγματική δυναμική προσδιορίζεται από τη συμβολή των επιμέρους συνιστωσών των μερών. Εμείς καθορίζουμε την συνισταμένη όπως και την έκβαση των καιρών. Εποχή δεν είναι μόνο αυτό που μας δίνεται, αλλά κυρίως αυτό που μένει. Ας στηρίξουμε αυτούς που θα στηρίξουν την Ελλάδα.
Πρέπει να μετατρέψουμε τον σκεπτικισμό και την αμφισβήτηση σε δημιουργικότητα. Μπορούμε όλοι να δράσουμε με τρόπο που κάνει τη διαφορά και είναι προς όφελος όλων μας να το αποφασίσουμε. Υπάρχει εξαθλίωση, αλλά ακόμα και η αθλιότητα βγάζει ένα μεγαλείο όταν την αντιμετωπίζεις με υψηλό ηθικό και σθένος. Η μιζέρια, η οποία διαχέεται, δεν ενέχει απολύτως τίποτα. Η ύφεση και η κινδυνολογία, που επικρατούν, είναι συγκοινωνούντα δοχεία και αλληλοτοτροφοδοτούνται. Ο φόβος οδηγεί στην αδράνεια, αυτή με τη σειρά της σπρώχνει πιο βαθιά μέσα στην ύφεση και γεννά νέους φόβους. Πρέπει να δράσουμε για να βγούμε από αυτό το φαύλο κύκλο. Έχει χαθεί η εμπιστοσύνη και η ελπίδα. Έτσι δεν μπορεί να επιτευχθεί κοινωνική συνοχή. Είναι ζωτικής σημασίας να καταφέρουμε να εκμεταλλευτούμε τις θετικές εκφάνσεις αυτής της χρονικής σύμπτωσης και να στραφούμε σε ποιοτικές αλλαγές. Ας δώσουμε έμφαση στην αξία και όχι στην τιμή. Ας μην ανάγουμε όλα τα προβλήματα στην υποχρηματοδότηση. Η πρόταση μας για την παιδεία δεν είναι οικονομική ενίσχυση, είναι ποιοτική αναβάθμιση. Ο κίνδυνος που αναλαμβάνουμε είναι πλήρης. Αυτό δε μας εμποδίζει, όμως, να είμαστε επίσης συμμέτοχοι και συνένοχοι εκείνου που φυτρώνει ή δε φυτρώνει μες την έρημο.

Αντιπρόεδρος ελληνικής MENSA
Υπεύθυνος ελληνικής MENSA για τα Χαρισματικά Παιδιά
Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου

Παπανδρέου Αλέξανδρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Contact me

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *