Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Χαρισματικά Παιδιά


Τα χαρισματικά παιδιά δεν είναι μια κατηγορία ατόμων που θέλει συγκεκριμένη μεταχείριση. Είναι ένα κομμάτι διαφορετικών ανθρώπων, όπως είμαστε όλοι διαφορετικοί, οι οποίοι όμως δεν καλύπτονται με τις συμβατικές προσεγγίσεις λόγω της ιδιαιτερότητας τους και θέλουν ιδιαίτερους αλλά και διαφορετικούς για τον καθένα χειρισμούς. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δυστυχώς είναι ελλιπές όσον αφορά την ειδική μεταχείριση για χαρισματικά παιδιά όπως είναι και ελλιπής η πρόνοια του για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Δυστυχώς δεν υπάρχει η σωστή αντιμετώπιση για τα άτομα με σχετική απόκλιση από το στατιστικό μέσο όρο. Δεν υπάρχουν θεσμοθετημένοι δάσκαλοι με αυξημένη αντιληπτική ικανότητα και στοχευμένη εκπαίδευση έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν την απαιτητική διαπαιδαγώγηση προικισμένων παιδιών, και οι μοναδικές δυνατότητες σωστής καθοδήγησης, οι οποίες υπάρχουν, εξαντλούνται στην προσωπική πρωτοβουλία ατόμων που αναγνωρίζουν ότι μπορούν και θέλουν να βοηθήσουν ανιδιοτελώς. Φυσικά ο αριθμός των ατόμων αυτών είναι περιορισμένος, η εκπαίδευση τους εμπειρική, ενώ οι μαθητές τους χρειάζεται να δεσμεύουν μεγάλο κομμάτι του χρόνου τους στα υποχρεωτικά μαθήματα του σχολείου, χωρίς να έχουν την ανάλογη ανταποδοτικότητα σε επίπεδο γνώσης. Επιπροσθέτως είναι πολύ δύσκολο για έναν μαθητή να βρει έναν μέντορα να τον παροτρύνει, να τον βοηθήσει και να τον καθοδηγήσει εάν δεν ξέρει που να ψάξει.
Αυτό που μπορεί να γίνει είναι να δημιουργηθούν σχολεία με προσαρμοσμένη ύλη, στα οποία θα μπορούν χαρισματικά παιδιά να πραγματευτούν τον ίδιο όγκο πληροφοριών σε μικρότερο χρονικό διάστημα, επισπεύδοντας την αποφοίτηση τους, ή εναλλακτικά, να μπαίνουν οι μαθητές σε μεγαλύτερο βάθος στο αντικείμενο που πραγματεύονται αποκτώντας μια συνολικότερη και πιο σφαιρική αντίληψη. Χρειάζεται συνδυαστική και ολική αντιμετώπιση των μαθημάτων έτσι ώστε η κατάληξη να είναι η ενοποίηση τους. Και στις δύο περιπτώσεις φυσικά χρειάζεται να θεσμοθετηθεί ένα όργανο το οποίο να αξιολογεί και να καταρτίζει δασκάλους για να αντεπεξέλθουν στο ιδιαίτερο έργο της διαπαιδαγώγησης τέτοιων μαθητών. Είναι επίσης εποικοδομητικό να λειτουργούν ομάδες οι οποίες να προάγουν την παραγωγική σκέψη, την δημιουργικότητα και την καινοτομία, ομάδες μαθηματικών, φυσικής, φιλοσοφίας, καλών τεχνών, διαλεκτικής, στις οποίες προικισμένοι μαθητές θα μπορέσουν να αναπτυχθούν σφαιρικά, θα χρησιμοποιήσουν ολόκληρο το εύρος της αντίληψης τους, θα εμβαθύνουν σε έννοιες, θα ανακαλύψουν νέους ορίζοντες και θα βρουν τους τομείς στους οποίους θα μπορούν να συνεισφέρουν πιο αποτελεσματικά. Με την ομαδοποίηση χαρισματικών παιδιών αναπτύσσεται η ευγενής άμιλλα και ο υγιής ανταγωνισμός, κάτι που εκλείπει στο περιβάλλον ενός συμβατικού σχολείου όσον αφορά προικισμένους μαθητές, εφόσον το επίπεδο τους φαίνεται χαμηλό. Σε ένα συμβατικό περιβάλλον δεν υπάρχει πρόκληση και δεν προσπαθούν τέτοιοι μαθητές να ανακαλύψουν τα όρια των δυνατοτήτων τους.
Τα χαρισματικά παιδιά, σε ένα συμβατικό σχολικό περιβάλλον, είναι συνήθως άτακτοι μαθητές με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς ή τουλάχιστον αδιάφοροι. Έχουν παρατήσει την προσπάθεια να παρακολουθούν τις παραδόσεις, εφόσον μεγάλο μέρος τους, ενδεχομένως, συνεπαγωγικά να το έχουν ήδη καταλάβει από μόνοι τους πριν το διδαχθούν, ειδικά σε μαθήματα θετικών επιστημών που είναι λιγότερο θεωρητικά. Κάνουν συχνά απουσίες εφόσον βρίσκουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο να εξερευνήσουν τον έξω κόσμο από αυτά που μαθαίνουν στην τάξη, ενώ όταν είναι φυσικά παρόντες σπάνια προσέχουν στο μάθημα. Είναι πολύ πιθανό να ασχολούνται με δικιές τους δραστηριότητες, όπως η ζωγραφική, οι γρίφοι, το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων, ή την επίλυση ασκήσεων πέραν του πλαισίου του μαθήματος. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις στις οποίες τα χαρισματικά παιδιά κάνουν φασαρία στην τάξη, επιδεικνύοντας το χιούμορ τους και την κοινωνική τους ευφυΐα, ή και κοιμούνται αν είναι πιεσμένοι από εξωσχολικές δραστηριότητες. Αυτό φυσικά και δε σημαίνει ότι όλοι οι άτακτοι μαθητές είναι χαρισματικά παιδιά. Οι προικισμένοι μαθητές συνήθως φέρνουν αρκετά καλούς βαθμούς, ειδικά στα μαθήματα θετικών επιστημών, εφόσον απαιτούν κατανόηση και επίλυση προβλημάτων και δεν χρειάζεται να παπαγαλίζουν.
Δεν είναι πολύ δύσκολο για μια οικογένεια να καταλάβει πότε το παιδί της είναι χαρισματικό, αν επικοινωνεί ουσιαστικά μαζί του. Αρχικά φαίνεται από την ηλικία στην οποία θα ξεκινήσει να μιλάει, ενώ αργότερα από τις παραμέτρους που θα λαμβάνει υπ' όψιν του σε αυτά που θα λέει, και ποιοτικά και ποσοτικά. Ενδεχομένως να έχει άνεση στην επικοινωνία με τους γύρω του και να είναι πιο κοινωνικό από τα άλλα παιδιά της ηλικίας του, να μπορεί να συναναστρέφεται με μεγαλύτερους, ενώ θα είναι ανταγωνιστικό στα παιχνίδια που παίζει. Τα χαρισματικά παιδιά στην περίπτωση που μιλήσουν αργότερα θα χρησιμοποιήσουν ολόκληρες προτάσεις, συνήθως χρειάζονται λιγότερο ύπνο σε σχέση με άλλα παιδιά της ηλικίας τους, έχουν έντονη διάθεση να εξερευνήσουν, να ψάξουν, γενικότερα να μάθουν πως δουλεύουν τα πράγματα γύρω τους. Μαθαίνουν πολύ γρήγορα τον τρόπο λειτουργίας των παιχνιδιών τους. Είναι ιδιαίτερα ενεργητικά και δραστήρια σε ότι κάνουν. Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα και αντιδρούν έντονα σε οποιοδήποτε ερέθισμα. Έχουν εξαιρετική μνήμη τις περισσότερες φορές, είναι παρατηρητικά και δίνουν έμφαση στις λεπτομέρειες. Είναι τελειομανείς και πολλές φορές έχουν υψηλές προσδοκίες για τον εαυτό τους αλλά και για τους άλλους. Έχουν έντονη δημιουργικότητα, καινοτόμες ιδέες και περίπλοκη, σύνθετη σκέψη. Έχουν πολύ καλή αίσθηση του χιούμορ. Ένα προικισμένο παιδί συνήθως δεν ακολουθεί διαδικασίες μηχανικές και μονότονες. Μαθαίνει πολύ γρήγορα και σε βάθος. Έχει την ικανότητα να δει την ολική εικόνα αυτού που διδάσκεται. Μπορεί να έχει πρόβλημα στο να το καταλαβαίνουν τα άλλα παιδιά λόγω της σύνθετης γλώσσας που χρησιμοποιεί. Προτείνει πάνω απο μια λύση για κάθε πρόβλημα. Όταν ο δάσκαλος τον ρωτά κάτι και αργεί να απαντήσει δεν σημαίνει ότι δεν ξέρει την απάντηση αλλά αντίθετα έχει τόσες πολλές απαντήσεις στο μυαλό του που έχει δυσκολία στο να διαλέξει μια για να πει. Για τους ίδιους λόγους μπορεί να παρουσιάσει προβλήματα τραυλισμού ή δυσλεξίας αν δεν έχει δομημένη σκέψη αφού σκέφτεται πιο γρήγορα από ότι μπορεί να μιλήσει ή να γράψει. Γενικότερα έχει διαφορετικό τρόπο σκέψης. Η ευφυΐα δεν είναι μονοδιάστατη, έχει πολλαπλές εκφάνσεις και μπορεί να εκφράζεται πχ. μέσα από την επίλυση προβλημάτων-υπολογιστική ευφυΐα, μέσα από την κατανόηση του ανθρώπου και του τρόπου με τον οποίο δρα - κοινωνική ευφυΐα, ή ακόμα και μέσα από τα επίπεδα αυτογνωσίας του. Υπάρχει επίσης και μια κατηγορία χαρισματικών που μπερδεύει ακόμη περισσότερο τους εκπαιδευτικούς. Είναι η κατηγορία των χαρισματικών με ειδικές ανάγκες, για παράδειγμα ένα χαρισματικό αυτιστικό παιδί. Οι ιδιαιτερότητα αυτών των παιδιών καλύπτει την χαρισματικότητα τους με αποτέλεσμα να εκπαιδεύονται με εντελώς λάθος τρόπο.
Οι γονείς ενός χαρισματικού παιδιού δεν είναι αναγκαστικά προικισμένοι και οι ίδιοι. Η ευφυΐα είναι στατιστικό και κληρονομικό φαινόμενο αλλά όχι απαραίτητα από το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον. Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους να αναπτυχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πρέπει να το παροτρύνουν να γνωρίσει πολλές διαφορετικές ασχολίες, αθλήματα, μουσικά όργανα, ξένες γλώσσες, λογοτεχνία, ποίηση, ποικίλες δραστηριότητες μέχρι να καταλήξει σε αυτές που τον εκφράζουν. Καλό θα ήταν αφού κατασταλάξει σε κάτι με ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον να το βοηθήσουν να το καλλιεργήσει με το να παροτρύνουν το παιδί να βρεί όσες περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο θέμα, να επισκεφθεί σχετικούς χώρους, να δημιουργήσει ανάλογα πράγματα αλλά και να ενταχθεί σε ομάδες κοινού ενδιαφέροντος. Πρέπει να προσπαθήσουν να μην καταπιέζουν την ελευθερία του για να κάνει τις δικές του επιλογές, ενώ μπορούν να το βοηθήσουν να βγάλει από το μυαλό του τα κοινωνικά πρότυπα έτσι ώστε να μην παίρνει τις αποφάσεις του με βάση αυτά, γιατί εκφράζουν τον μέσο όρο. Μερικές φορές οι γονείς αισθάνονται ότι το παιδί τους δεν τους αγαπάει, ειδικά σε μικρές ηλικίες, γιατί είναι πιο αυτόνομο και δεν έχει την ανάγκη τους στον ίδιο βαθμό με τους συνομήλικους του. Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δεν είναι δείγμα έλλειψης αγάπης, ενώ για ένα προικισμένο παιδί είναι πιο εύκολο να αντιληφθεί αυτά που του προσφέρουν οι γονείς του. Αναπόφευκτα το παιδί θα χρειαστεί κάποιον που να μπορεί να το καταλαβαίνει, γι' αυτό και θα αναπτύξει δυνατούς δεσμούς με άτομα ανάλογης αντιληπτικής ικανότητας. Οι γονείς δεν έχουν λόγο να ζηλεύουν τη σχέση αυτή, παρά μόνο να την επιβλέπουν διακριτικά σε περίπτωση που κάποιος προσπαθήσει να το εκμεταλλευτεί. Είναι φυσική ανάγκη του ανθρώπου να βρει κάποιον που να τον καταλαβαίνει και όσο μεγαλύτερης ευφυΐας είναι, τόσο πιο σπάνιοι είναι και αυτοί που μπορούν να τον καταλάβουν. Αυτό δε σημαίνει ότι αγαπάει λιγότερο τους γονείς του από τα υπόλοιπα παιδιά. Οι γονείς από την πλευρά τους θα βοηθήσουν πολύ το παιδί αν μπορέσουν να το εντάξουν σε ένα περιβάλλον που να μπορεί να συναναστρέφεται με όμοιους του. Επίσης πρέπει να του συμπεριφέρονται με ευθύτητα, να του απαντάνε κυριολεκτικά στις ερωτήσεις του, να είναι ειλικρινείς και μερικές φορές να του συμπεριφέρονται ακόμα και σαν ενήλικα. Ένα προικισμένο παιδί μπορεί να καταλάβει περισσότερα από αυτά που περιμένουν οι γονείς τις περισσότερες φορές και είναι καλύτερο να μην υποτιμάν τη νοημοσύνη του με κλισέ απαντήσεις γιατί θα χάσουν την εμπιστοσύνη του. Η ευφυΐα είναι απλώς ένα από τα χαρακτηριστικά του ανθρώπου και από μόνη της δεν δείχνει τίποτα. Το πώς τη χρησιμοποιεί κανείς είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, είναι θέμα παιδείας και είναι στο χέρι των γονιών του, να του δώσουν στέρεες βάσεις για να ξεκινήσει. Αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να μπολιάσουν το παιδί με το σπόρο της ανακάλυψης και της δημιουργίας.

15 σχόλια:

  1. Καλά τα λες, αλλά έχεις σκεφτεί ότι αν δημιουργηθούν σχολεία για αυτά τα παιδιά, θα περιθωριοποιηθούν? έχεις σκεφτεί τι σημαίνει για την ψυχολογία τους να εισαχθούν σε ειδικό σχολείο? και μετά τι? θα χρειάζονται ειδικό περιβάλλον για να ζήσουν?
    Δεν διαφωνώ με τα όσα λες, απλά τονίζω και την άλλη όψη.

    Φιλικά
    Marialinaki

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως μητερα που αντιμετωπιζω το προβλημα, ο γιος μου ειναι μολις 6,5, και με βομβαρδιζει ολη την ημερα με ερωτησεις σχετικά με τον κοσμο, τον Θεο το απειρο, τα τις εκατονταδες , τις χιλιαδες, και τα εκατομμυρια, τους πλανητες, τις νοτες, τις ξενες γλωσσες κλπ, και οσο περναει ο καιρος σταματημο δεν εχει, λοιπον πολυ θα ηθελα να υπερχε ενα τετοιο σχολειο, γιατι σε αυτο που ξεκινησε εκανε ολη την ημερα την αγελαδα, απλα για να περναει ευχαριστα την ωρα του περιμενοντας τους αλλους να τελειωσουν η να καταλάβου. Μην μαρκαρεις απο τωρα το παιδι σου γιατι τετοια τυχη θα εχει. Εαν πανε σε ένα τετοιο σχολειο καποτε, δεν σημαινει οτι θα το γνωστοποιησουν και αφου τελειωσουν, στην κοινωνία θα μαθουν να κρυβουν το IQ τους οταν χρειαζεται για να αποφυγουν τον στιγματισμο. ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΕΑΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΥΠΝΑ ΠΑΙΔΙΑ.

      Διαγραφή
  2. Είναι πολύ ευγενικός σαν σκέψη ο προβληματισμός σου, αλλά γίνεται από λάθος σκοπιά. Αξιολογείς την ευτυχία κάποιου ανάλογα με τα κοινωνικά πρότυπα, γι' αυτό και είναι λογικό να φοβάσαι μορφές κοινωνικού ρατσισμού απέναντι σε αυτά τα παιδιά. Όμως δεν υπάρχει άνθρωπος που να εκφράζεται από το μέσο όρο και ακόμα περισσότερο όταν κάποιος απέχει πολύ από αυτόν τα κριτήρια της δικής του ευτυχίας και ολοκλήρωσης είναι τελείως διαφορετικά. Ένα χαρισματικό παιδί καταλαβαίνει ότι δεν χρειάζεται να ταυτιστεί με τις κοινωνικές επιταγές. Στους απ' έξω, ακόμα και στους γονείς, μπορεί να φαίνεται ότι κάτι δεν πάει καλά γιατί δεν αντιδρά όπως οι περισσότεροι στην ηλικία του, αλλά αυτό είναι επιλογή του και γίνεται βάση αναγκών. Τα παραπάνω που αναφέρεις θα είναι οι καταστάσεις που θα κλιθεί να διαχειριστεί για να διαμορφώσει χαρακτήρα και είναι αυτά που του αναλογούν, όπως αναλογούν και στον κάθε άνθρωπο κάποια πράγματα που πρέπει να μάθει να διαχειρίζεται, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες του. Είναι καλύτερο να διαχειριστεί αυτές τις καταστάσεις από το βιώσει τον καταναγκασμό, την καταπίεση και τον περιορισμό, απλά και μόνο για να έχουν την ψευδαίσθηση οι γύρω του ότι είναι κοινωνικά ενταγμένος.

    Το περιβάλλον του θα είναι ιδιαίτερο, όπως και του κάθε ανθρώπου, και θα το διαμορφώσει από μόνο του όπως πρέπει για να καλύπτει τις ανάγκες του. Αυτό είναι το ειδικό περιβάλλον που φτιάχνουμε όλοι γύρω μας, και άλλοι το χτίζουμε με πιο κοινές ασχολίες και άλλοι με πιο σπάνιες έτσι ώστε να χωράμε και να αισθανόμαστε άνετα σε αυτό.

    Το ζητούμενο είναι να μπορέσει το παιδί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του, να του ανοίξουν νέοι ορίζοντες και με αυτό τον τρόπο να γίνει ο εαυτός του. Να είσαι σίγουρη ότι με ανεπτυγμένη κοινωνική ευφυία ένα παιδί μπορεί πολύ εύκολα να κερδίσει τους γύρω του αν το επιθυμήσει. Θα πρέπει να εστιάσουμε στην ουσία και να ενδιαφερθούμε για το αν είναι ιδιαίτερος κάποιος και το πως θα τον βοηθήσουμε και όχι για το αν τον λένε ιδιαίτερο οι άλλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σωμφωνώ απόλυτα με όσα λες, όμως τί γίνεται όταν, ενώ τα "συμπτώματα" υπάρχουν, ένα iq test δείχνει κάτι άλλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και ο Αινσταιν απετυχε στο πρωτο iq test, αυτο δε λεει τιποτα απο μονο του.

      Διαγραφή
  4. Δεν είναι όλα τα IQ test ίδια και δεν διερευνούν όλα όλες τις εκφάνσεις της νοημοσύνης. Η ευφυΐα είναι κάτι συνολικό και ενδεχομένως να έχουμε περισσότερο ανεπτυγμένες κάποιες πτυχές της από κάποιες άλλες. Αν όμως έχουμε κάνει test IQ που διερευνούν όλες τις πτυχές των νοητικών ικανοτήτων και δεν έχουν δείξει κάτι που αποκλίνει του μέσου όρου τότε δε σημαίνει ότι πρέπει να δείξουμε λιγότερη σημασία στην διαφορετικότητα μας εφόσον την έχουμε εντοπίσει. Όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και πρέπει να εκφράζουν και να αναδεικνύουν τη διαφορετικότητα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η απόκλιση υπάρχει, απλώς είναι κατώτερη των προσδοκιών και κυρίως "των συμπτωμάτων". Υπάρχει πιθανότητα λόγω του νεαρού της ηλικίας(17) να έχω βγάλει λιγότερο απ'ό,τι στην πραγματικότητα έχω? Για παράδειγμα φίλος μου ενώ αρχικά έκανε τεστ κι έδειξε 122(στα 22) αργότερα έκανε το τεστ της mensa κι έδειξε 138(στα 28).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ευφυΐα σου σαν πρωτογενές υλικό διαμορφώνεται περίπου μέχρι τα 14 όπου και έχεις διαφορετική αντιμετώπιση στα test που παίρνουν υπόψιν τους τις ηλικίες, ενώ παρατηρείται μια κάμψη μετά τα 45-50. Από κει και πέρα οι επιδόσεις στα test μπορούν να μεταβάλλονται ανάλογα με το πόσο δομημένη είναι η σκέψη σου, πως έχεις μάθει να διαχειρίζεσαι το χρόνο σου κατά τη διάρκεια της εξέτασης, πως διαχειρίζεσαι την πίεση κλπ.

    Να σου πω όμως πάντως ότι το test της ΜΕΝΣΑ μετράει μέχρι το 135+ (δηλαδή δε μπορεί να σου δώσει συγκεκριμένο αποτέλεσμα πάνω από 135)ενώ κατά την άποψη μου μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις θα έχεις καλύτερη διαχείριση του test IQ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χαίρομαι που υπάρχουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ ακόμα και σε αυτήν την υλιστική, σύγχρονη κοινωνία και δεν απαρτίζεται μόνο από άτομα. Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το παιδί μου είναι 5,5 ετών και από μικρό είναι πιο "μπροστά" από παιδιά της ηλικίας του (σε πολλά πεδία) . Ποιοι τρόποι υπάρχουν για να διαπιστώσω αν όντως είναι ένα χαρισματικό παιδί κι αν είναι, πώς θα μπορέσω να το βοηθήσω στην εκπαίδευσή του, δεδομένου του ότι δεν υπάρχουν οι οικονομικές δυνατότητες για ιδιωτική εκπαίδευση και επιπλέον το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας δεν είναι και το καλύτερο ούτε καν για τα παιδιά του μέσου όρου . Πού πρέπει να απευθυνθώ (περιοχή Θεσσαλονίκης) ;

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ ενός απλά ευφυές παιδιού και ενός χαρισματικού. Υπάρχουν τόσοι πολλοί ορισμοί για τα χαρισματικά παιδιά και τόσο πολλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά που τους αποδίδονται. Όταν σου ανακοινώνουν έναν δείκτη ευφυίας και αρχίζεις λίγο να το ψάχνεις ανακαλύπτεις ότι είναι δύσκολο να το κατατάξεις στην μια ή στην άλλη κατηγορία. Πόσο διαφορετικές είναι οι ανάγκες τους? Τι σημαίνει ένα παιδί να έχει απλά ένα δεικτή ευφυίας 150 και τι σημαίνει με αυτόν να είναι παράλληλα χαρισματικό? Πώς είναι δυνατόν ένα απλά ευφυές παιδί να μην πληρεί έστω και μερικά από τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών?
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αδιάφορο εάν ένα παιδί θα χαρακτηριστεί ως χαρισματικό ή όχι. Αυτό που είναι μείζονος σημασίας είναι να αναγνωρίσετε τις ανάγκες που έχει και να απευθυνθείτε σε αυτές. Μη σας απασχολεί λοιπόν εάν ανήκει ή όχι σε μια κατηγορία αλλά ποιες είναι οι ιδιαίτερες ανάγκες του.

      Το νοητικό του πηλίκο στο 150 λέει ότι απέχει σημαντικά από τον στατιστικό μέσο όρο και δε θα έπρεπε να σας παραξενεύει εάν δε συμπεριφέρεται όπως τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του. Έχει ασύγχρονες εκπαιδευτικές και συναισθηματικές ανάγκες, και παρόλο που οι συναισθηματικές του ανάγκες είναι της ηλικίας του οι γνωστικές ακαδημαϊκές του είναι ενός παιδιού μεγαλύτερου.

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα σας κύριε Παπανδρέου.Είμαι μαθητής γυμνασίου και τουλάχιστον από όσα έχω διαβάσει έχω αυτοδιαγνωστεί ως χαρισματικός,καθώς έχω υψηλή συναισθηματική και διανοητική νοημοσύνη.Το iq μου είναι σύμφωνα με το iqtest.dk 143(το συγκεκριμένο τεστ είναι προσομοίωση με αυτό της Μένσα και θεωρητικά δίνει ακριβή αποτελέσματα) με sd15 και εκτός αυτού ενδείξεις υψηλού iq είχα από τα πρώτα μου χρόνια,καθώς μιλούσα κανονικά από τα 2 μου χρόνια, είχα ασχολίες που άρμοζαν σε μεγαλύτερα παιδιά κ.α.(ασύγχρονη ανάπτυξη).
    Πώς μπορώ να αναπτύξω τα ακαδημαϊκά μου "ταλέντα" εκτός του σχολικού περιβάλλοντος?Δεν αντέχω άλλο το σχολείο,αφού έχω βαρεθεί από τις συνεχείς επαναλήψεις και τον ανούσιο βομβαρδισμό με άχρηστες και ανούσιες πληροφορίες(αν και θεωρούμαι άριστος μαθητής και έχω υψηλές επιδόσεις σε διαγωνισμούς φυσικής).Θέλω να μελετήσω ανωτέρου επιπέδου φυσική,χημεία,βιολογία,πληροφορική και λατρεύω την φιλοσοφία και την ψυχιατρική,μελετώντας ό,τι μπορώ από το ίντερνετ και μερικά βιβλία που έχω αγοράσει.Μένω αρκετά μακριά από τα γράφεια της Ελληνικής Μένσα και εκτός αυτού δεν υπάρχει η δυνατότητα από άποψης χρόνου να συμμετέχω στα προγράμματα που διεξάγονται για χαρισματικά και ευφυή παιδιά/εφήβους.Τι μπορώ να κάνω;Νιώθω λιγάκι καταπιεσμένος και εκτός αυτού δεν έχω ΠΟΤΕ μου γνωρίσει παιδιά με παρόμοια ενδιαφέροντα με τα δικά μου(αν και έχω 1-2 φίλους της ηλικίας μου) και συχνά με χαρακτηρίζουν ως αντικοινωνικό και μυστηριώδη-περίεργο.Τι θα μου προτείνατε;Να περιμένω μέχρι της Πανελλήνιες,ώστε να εκπληρώσω τις προσδοκίες μου;
    Οποιαδήποτε απάντηση θα εκτιμηθεί.
    Με εκτίμηση,
    Ανώνυμος μαθητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα, στείλε μου ένα email στο ap@charismatheia.edu.gr .. υπάρχουν πολλά πρότζεκτ που μπορούμε να τρέξουμε και πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε ακόμα και από απόσταση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Contact me

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *